Sist helg var det igjen tid for årets fotballskole, for femte gang. RIF og Norgeshus/Bjørnstad Bygg samlet barn i alderen 1.-7. trinn for fotballaktivitet på Rakkestad Stadion. Over 80 påmeldte barn koste seg på matta. Været spilte også på lag denne helga. Barna ble delt inn i grupper ut fra alder.

Nytt av året var en egen gruppe for keepere. Det var knyttet litt spenning til hvor mange som meldte seg til denne, men keeperansvarlig Morten Malvang var godt fornøyd med oppmøtet.

For å få dette til å gå rundt, trenger man gode folk. Over 20 trenere og andre frivillige stilte opp gjennom helga. I spissen for disse fant vi primus motor Kaisa Storeheier og Odd Arvid Bjørnstad. Alle sørget for at barna holdt seg i aktivitet og fikk næringsrikt påfyll underveis. På fredag ettermiddag ble grillen fyrt opp og både barn og voksne kunne kose seg med pølser og burgere.

Vi setter stor pris på at lokale bedrifter engasjerer seg i aktiviteter i bygda og retter en takk til Norgeshus/Bjørnstad Bygg og Odd Arvid Bjørnstad for at de nok en gang stiller opp.

En takk rettes også til de andre frivillige, både trenere som sørget for stor aktivitet og idrettsglede og til de som hjalp til med alt fra kutting av frukt til opprydding etterpå.

Foto: Odd Arvid Bjørnstad og Ingun Løwen Glenderød