3v3_1_beskjært.jpg

Svein Kaaterud. Foto; Thore Chr Aalborg

Minneord til Svein Kaaterud

Et trist budskap nådde oss torsdag 17. desember. Svein døde kvelden før på Sykehuset Østfold, Kalnes, etter en operasjon for et lårhalsbrudd noen dager før. Hans lenge sykdomsplagede kropp og hjerte orket ikke påkjenningen, og da ble døden resultatet.

Klubbhuset

Amedialigaen 2021

NFF Østfold har nå satt opp oppsettet for Amedialigaen 2021-sesongen.

Korsvold og Nordahl

Korsvold og Nordahl er med videre i 2021

En gledens dag i disse tunge koronatider. Trenerduoen rundt seniorlagene, Mads Korsvold og Ole Jørgen Nordahl har begge signert kontrakt for 2021.

Begge to har vist en enorm stå-påvilje, entusiasme og kreativitet for å holde hjulene i gang for en spillergruppwe som ikke har fått spille kamper eller trent på normalt vis siden mars.

Begge var sterkt ønsket av spillere og styret. Vi gleder oss til 2021 og forhåpentligvis en tilnærmet normal sesong.

Koronamøte styret

Seriespill med restriksjoner

Etter noen ukers venting er det endelig tillatt med seriekamper i barne- og ungdomsfotballen i Rakkestad. Men dette innebærer også et stort ansvar for smittevern, noe som selvfølgelig også RIF's fotballgruppe tar på største alvor.

Fotballens koronaveileder

Fotballens koronavettregler

Begrensningene i samfunnet setter vår klubb og våre spillere, trenere og ledere på en prøve. En prøve vi så langt har bestått med glans.

I denne artikkelen finner dere 2 viktige dokumenter som viser hvordan klubben organiserer og gjennomfører treninger og hvilken informasjon som har gått ut til lagene og medlemmene.

FIFA20

Oppdatering søndag 29.03.20 - RIF Fotball FIFA20 challenge

Kampene er i gang. Runde 2 er snart ferdig og noen har begynt på runde 3. Med litt ujevne antall kamper er det den tidligere seniorspilleren, måltyven, forsvarsklippen og keeperkjempen Stein Olav Buer, nå trener for vårt gode 2012-lag som er i tet med 3 seire av 3 mulige og småpene 16 plussmål. Tett bak følger 05-laget, som består av Lukas Nøkleby og Jens Kristian Skare med 7 poeng etter 3 kamper og 12 plussmål.

Verdt å nevne også at Erlind banka Bjerke hele 13 - 0 i kamp mellom juniorlaget og seniorlaget. Regner med at det svir og at seniorlaget er klare for revansj.

Se alle resultatene her.

Stans i all fotballaktivitet

Fotballstyret har i dag, torsdag 12.03.2020 kl 11.00 besluttet stans i all fotballaktivitet med umiddelbar virkning. Det betyr treninger, kamper, møter eller annen fotballrelatert aktivitet. Klubbhuset stenges også.

Beslutningen gjelder inntil videre.

Det har det siste døgnet vært en kraftig eskalering av smittede i Norge, og det gjøres nå store tiltak i Rakkestadsamfunnet for å begrense spredning av viruset.

Da er det viktig at vi i fotballfamilien tar vårt ansvar i denne samfunnsdugnaden.

Samtidig har idrettsforbundet sendt ut varsel om stans i all idrettsaktivitet  og fotballforbundet har sendt ut varsel om stans i all fotballaktivitet for breddefotballen ut april

På vegne av styret i Rakkestad IF Fotball

Kåre Kristiansen

Wenche - vinner av hovedgevinst julekalender2019_2

Wenche Aarhus Engen vant hovedgevinsten på julekalenderen

Da Wenche åpnet luke nr 24 i fotballgruppas julekalenderlotteri stod det 1. premie. En glad Wenche mottok et gavekort fra Støtvig hvor hun og den hun  vil ha med seg, ønskes velkommen til et opphold på hotellet med inngang til bad og spa og alt hotellet har å by på.

RIF Fotball gratulerer og ønsker Wenche Aarhus Engen en flott og deilig opphold.