Vennskap

Minifestival i strålende solskinn

Mellom 700 og 1000 mennesker tok turen til stadion for å være med på minifestival i Rakkestad. I strålende solskinn koste de over 60 lagene og medfølgende supportere seg og over 60 frivillige gjorde dagen komplett.

Dugnad er gøy
Fair Play hilsen etter kampen
Gode venner også etter kamp
Grillmesterne - Tommy og Håvard
Hviler seg i varmen
Kamp om ballen
Kiosk er viktig
Klubbdommere er viktig
Klubbdommere
Mange baner og mye folk
Ole Jørgen lagde vafler
Vennskap på cup
Viktig å forsvare målet

Det er mye arbeid som ligger bak gjennomføringen av en minifestival. Heldigvis var været med oss, det er alltid lettere med solskinn og varm luft.

Med en stor gjeng frivillige, 60 tilsammen, ble arrangementet en stor suksess. Det er gledelig å registrere den store dugnadsviljen som bor i klubben.

Det er dager som dette som gir energi og bygger klubbfølelse. Leder i RIF Fotball, Kåre Kristiansen sier han er veldig stolt og glad for engasjementet og at vi kan vise frem vårt flotte anlegg på en så god måte. Det ble et knirkefritt arrangement fordi så mange engasjerer seg.

For de minste

6- og 7-åringene spiller ikke ordinært seriespill. De spiller minifestivaler, 4 før sommerferien og 4 etter og det spilles på småbaner med vant, 3v3-baner.

Kretsen deler ut de ulike festivalene til klubbene hvert år etter at klubber har gitt tilbakemelding om de ønsker å arrangere. Østfold deles i 2 og Rakkestad er en del av indre- og ytre Østfold. Den andre halvdelen er sentrert rundt byene Sarpsborg, Halden og Fredrikstad.

Lørdag 4. juni var det minifestivaler i Rakkestad og Berg, utenfor Halden.

Besøk av kretsen

Styreleder i NFF Østfold, Jorunn Frydenlund, tok turen fra hytta og til minifestivalene. Det er alltid hyggelig og å ha besøk av Jorunn og det vanket godord for arrangementet.

Stor takk til alle frivillige

Helt siden vi startet planleggingen har det vært stort engasjement og lyst til å hjelpe til. Spesielt 2015-laget har dratt en stor del av lasset.

Styret var godt representert, G19 hjalp til med parkering godt ledet av Bjørn Erik Studsrud, G13/14 og G15/16 stilte opp som klubbdommere, 2015 og 2016 hjalp til i kiosker og som kampverter, samt opp- og nedrigg. Ole Jørgen, vår markedsmann, stod for vaffelsteking. Bodil Ness Sørensen gjorde et lite comeback og hjalp til både med parkering og litt annet. Tommy Kjønvik grillet hele lørdagen sammen med Håvard Larsson. De hadde også ansvaret for opp- og nedrigg. Magne Bjørnstad var speaker med stor S. Ida Gjulem og Caroline Myhre Kjeve var overalt og hjalp til med det meste. Det ryktes at Ida passerte 16000 skritt bare på festivalen, Caroline er nok på samme nivå, men holdt tallene for seg selv:-) Liv Lund hadde ansvaret for innkjøpet. Det ble noen turer på butikken for henne. Helt magisk.

Stor takk til dere alle som var med.

Erlend Bjordal fortjener en ekstra stor takk. Excel-guru som han er hadde han full kontroll på baneoppsettet og alle endringer som kom. Han beholdt roen, hadde humøret på plass og bidro med stødig hånd i sekretariatet.