20230211_115446

NFFs Honorære Lederstipend til fotballeder Kåre Kristiansen

Seks ledere fikk fortjent hyllest under NFF Østfold sitt kretsting i helgen. Vår fotballeder Kåre Kristiansen var en av dem.

NFF Østfold - honorære lederstipend 2023

Bakgrunn

Hvert år deler Norges Fotballforbund ut to honorære lederstipend til to ledere i hver av de 18 fotballkretsene. Stipendene skal belønne en særlig innsats over tid for fotballaktiviteten. Stipendet består av diplom og 5000 kroner. På grunn av pandemi har stipendet ikke blitt delt ut her hos oss i NFF Østfold de tre siste årene, derfor ble to ledere for hvert av årene 2020, 2021 og 2022 hedret lørdag under kretsens fotballting.

Avtroppende styrelder i NFF Østfold, Jorunn Frydelund leste juryens begrunnelse

En leder som samlet kan fylle en hel historiebok. En leder som på mange måter har blitt synonymt med klubben. En leder som ikke selv vil vite hvor mange timer han har lagt ned på klubbhuset sitt. Og ikke minst – en leder som står fjellstøtt på fotballens verdier og som setter trygg og god aktivitet for lokalsamfunnets barn og unge høyest på dagsorden.
Det er en glede og en ære å kunne dele ut NFFs Honorære Lederstipend til Kåre Kristiansen, Rakkestad IF.
Kåre kunnedesverre ikke være tilstede under tinget lørdag og vil få sin utmerkelse overlevert senere.

- Dette var stas. Kjekt å bli satt pris på og at den jobben man gjør legges merke til av andre, sier en stolt fotballeder.

Kåre fikk prisen sammen med 5 andre meget dyktige kolleger i kretsen; Linda Wensell, Rapid Athene, Leif Andersen, Tune IL, Rikke Melbye, Rygge IL, Knut Rolf Nilsen, Berg IL og
Hege Strand, FK Sparta Sarpsborg.