Hjertestarter i varmeskap

Sammen redder vi liv i idretten

SAMMEN REDDER VI LIV I IDRETTEN er et pilotprosjekt i regi av Norges idrettsforbund og Norges Fotballforbund, der Gjensidigestiftelsen har bidratt med 7 millioner kroner til å kjøpe inn hjertestartere og utstyr for å trene på hjerte- og lungeredning, samt starte en dugnadsbasert opplæring i hjerte- og lungeredning blant kvalitetsklubbene i NFF.
RIF Fotball ble med på dette prosjektet sent høsten 2019, men pga pandemien har vi ikke kunnet gjennomføre opplæring. Dette starter vi opp med denne vinteren, første kurs i begynnelsen av desember. Kurset vil være obligatorisk for alle trenere og ledere og andre tillitsvalgte i klubben og for alle spillere fra 14 år og oppover.

Som et av kravene til vår deltakelse i prosjektet var det at vi skulle koble opp en hjertestarter i et varmeskap. Den skal stå ulåst og tilgjengelig for alle hele tiden. Lien Elektro har gjort en god jobb og skapet er nå på plass, godt synlig ved nedgangen til stadion. Hjertestarteren vil også bli meldt inn i hjertestarterregisteret.

Å delta i et slikt prosjekt betyr at vi som klubb tar et samfunnsansvar. Vi har ingen å miste.
Her kan dere lese mer om prosjektet; https://www.fotball.no/.../sammen-redder-vi-liv-i-idretten/