Stian målscorer

Seier 2-0 mot Ås

Etter tap 4-3 mot Askim forrige helg var det deilig med seier mot et godt Ås lag. Kampen ble spilt i Østfoldhallen. 2-0 ble resultatet. Stian og Martin JK putta for oss.

Her er rapporten fra trenerteamet.

Kamp mot Ås 060222

I kampene mot Ås er det trøkk i duellene og fart i deres overganger. I første omgang så er vi litt heldige at vi ikke får ett par mål mot Ås. En god Jan Petter holder oss inne i kampen med suveren redning når spissen deres kommer alene igjennom. Vi finner ikke riktige avstander i lengde eller bredde så vi puster godt ut når dommer blåser til pause.
Oppsummering første omgang er at vi ikke får til eget spill.

I pause praten gjør vi om litt i formasjonene, noe som gir umiddelbart bedring av eget spill. Vi har riktig avstand , vi vinner 2. baller og stenger oppspill fra Ås sin bakre back 4’ er.
Ås har raske løpere, og de vil gjerne ha lange baller i vårt bakrom. Dette skapte problem i første omgang, men ble løst meget bra i 2 omgang.

Med høyre press fra våre 2 sentrale i Safin/ Marius samt Sander anker på midtbanen gjør at vi kommer høyere i banen og vi tar over føringen. Etterhvert får vi til noen gode kombinasjoner i angrep som gjør at vi får mer og mer overtak i kampen.

Vårt første mål kommer av fine kombinasjoner på høyre flanken av Mustafha og Stian putter ballen over streken. Mål nummer 2 er også fra høyre flanke etter en del kriging i duellene på ca. 20 meter så dukker Martin JK opp. Han nøler ikke ett sekund og dundrer ballen i Ås målet!

Det er treningskamp, og vi bytter litt spillere og posisjoner. All ære til gutta, de står distansen i hele kampen.

Lojalitet og lagmoral gjør at vi klarer å snu kampbilde fra første omgang til at vi tar over kampen - det var deilig å se!

Moro å se Safin og Marius som offensive indreløpere og Sander som anker. De klarte å gjøre at vi fikk overtaket i kampen. Magnus er vår bauta i midtforsvaret, Mats som autobahn på venstre side. Jan Petter som holder oss inne når Ås kjørte oss skikkelig.

Trenerteamet er fornøyd med hvordan alle spillere gjorde jobben som vi avtalte på forhånd.