Koronamøte styret

Seriespill med restriksjoner

Etter noen ukers venting er det endelig tillatt med seriekamper i barne- og ungdomsfotballen i Rakkestad. Men dette innebærer også et stort ansvar for smittevern, noe som selvfølgelig også RIF's fotballgruppe tar på største alvor.

Endelig får barn og ungdom i Rakkestad lov til å spille seriekamper. Men for å kunne gjennomføre kampene, er det mange retningslinjer for smittevern og smittesporing som skal følges opp. Retningslinjene tar for seg detaljer om registrering av tilskuere og spillere, hvor mange som kan oppholde seg på anlegget til enhver tid og inndeling av anlegget i spillersoner og tilskuersoner. De sier også tydelig hva som skal gjøres før, under og etter kamp.

RIF Fotball er seg sitt ansvar bevisst. Styret har finlest retningslinjene og diskutert hvordan klubben skal gjennomføre dette på mest mulig riktig måte. Trenere og lagledere har fått opplæring og er i full sving med å sette seg inn i alt og sørge for informasjon ut til spillere og foresatte. Dessuten er alle trenere, ledere og i tillegg spillere over 13 år pålagt å ta Fotballens koronavettkurs.

Koronamøte trenere 1.JPG

Alle i fotballgruppa er innstilt på å gjøre det som trengs og det gjøres et godt stykke arbeid for at seriespillet skal kunne gjennomføres på en trygg og riktig måte. Men vi er også avhengige av at publikum samarbeider og følger de anvisningene som gis.

Ønsker du å lese mer om retningslinjene for seriespill, kan du følge denne linken: https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/viktig-informasjon-vedrorende-koronavirus/fotballens-koronahandbok/#Toppen