Jenteansvarlig: Frida Berg Lyshoel, frida@lyshoel.com, 47326122.

RIF Fotball har som målsetting å jobbe for at alle jenter som har lyst til å spille fotball for muligheten til det. Klubben ønsker flere jenter og kvinner engasjert i klubben og skal jobbe for å rekruttere nye spillere, trenere og ledere. I enhver klubb ønsker man å legge forholdene til rette for at alle skal få et best mulig tilbud, både på og utenfor banen. Dette skal nedfelles i vår sportsplan og plan for rekrutteringsarbeid.
For å få til dette er det viktig at planer, roller og kompetanse er på plass i klubben. Dette er med å skape trygghet og forutsigbarhet for alle, og det er med å skape gode klubber som vil bidra til at man vil ha et godt fotballmiljø i lang tid.
Jenteansvarlig sørger for et ekstra fokus på jentene i styret, administrasjon og sportslig utvalg, og bidrar for å øke tilrettelegging og ressurser for jentene i klubben. Rollebeskrivelse for jenteansvarlig i RIF Fotball;

• Sørge for at jentene alltid er på dagsorden i klubben
  • Tett dialog med trenere og lagledere for alle jentelagene i klubben
  • Arrangere egne tiltak for jentelagene som kick-off – avslutning
  • Arrangere temakvelder for jentelagene