Oppstartsansvarlig: Ingunn Løwen Glenderød, ingun.fotball@gmail.com​, 41472320

Antall spillere og lag

RIF Fotball har som målsetting å ha påmeldte lag i alle aldersklasser for gutter og jenter fra og med 6 år og opp til senior.

Fødselstallet i Rakkestad er på ca 100 barn i gjennomsnitt. Nedslagsområdet for vår klubb under 12 år har ca 50 barn årlig, likt fordelt på gutter og jenter.

Det sendes ut informasjon til skoler, barnehage og annonse i lokalavisen, samt alle våre digitale kanaler. Det presiseres at tilbudet også er for jenter, og målsettingen er å starte både jentelag og futtelag.

Før første trening samles foreldregruppa til et informasjonsmøte hvor vi forteller om klubben og prosessen rundt oppstart av nye lag. Vi presenterer behov for ulike oppgaver rundt laget og ber de foresatte om å melde seg til tjeneste.

Oppstartsansvarlig skal/kan være med en periode i starten for å få i gang det nye laget. Behovet for hvor lenge avhenger av når trener er på plass.

Oppstart av nytt lag er når de begynner på det siste året i barnehagen (på høsten). Noen ganger, når foreldre/andre melder seg, kan lag starte opp tidligere.

OPPSTARTANSVARLIG SINE OPPGAVER:

• Hovedansvar for oppstart av nye lag
  • Sende ut informasjon til skole/ barnehage, sette inn annonse i lokalavisen og legge ut informasjon   på klubbens hjemmeside/sosiale medier.
  • Rekruttere trener til nytt lag i samarbeid med trenerkoordinator.
  • Informere foreldre/foresatte på nytt lag – få i gang et støtteapparat.
  • Legge ut informasjon om treningstider og kontaktpersoner for alle lag, på klubbens hjemmeside,      sosiale medier osv, ved årsskiftet.