"Debuterer"

Hovedtrener Kalle og assistent Magnus debuterer som trenere i 5. divisjon OG som trenere for vårt seniorlag. Samtidig er vårt seniorlag revansjesugent etter nedrykket med minst mulig margin (1p). Om laget tar steget opp på første forsøk vil tiden vise, det viktigste er å få samlet laget, vise slagkraft og mot og jobbe i samme retning, så får resultatene komme deretter.

Karl Magnus har levert denne rapporten;

Årets seniorlag består av 34 spillere som har vært involvert i treningene fram til nå, og som er innlemmet i seniorstallen. I tillegg har 12 stk som inngår i juniorstallen hospitert på rullering. 13 stk av de som er innlemmet i seniorstallen holder junior alder. Mange av disse vil bli involvert i juniorkamper.

Siden oppstarten 2. januar 2023 så har det blitt gjennomført;

• 46 økter
  • 5 treningskamper
  • Treningsleir
  • Sosialt på klubbhuset
  • Bordtennis turnering

Sesongforberedelsene har vært gode. Prioritet har vært å ha mange på trening til enhver tid, og det har vi klart! Snitt på 22 stk!

Fokuset har vært å legge en fysisk grunnmur, som er vesentlig for å kunne stå i mot når det «koker» som mest. Det har kun vært sporadiske treninger hvor vi har tatt for oss grunnspill offensivt og defensivt. Isolerte oppspillsøvelser har vært brukt som en del av oppvarmingen. Utover dette så har spill i ulike former vært benyttet.

Målet i år er å utvikle oss sammen til å bli et sterkt kollektiv som det skal være vanskelig å bryte ned! Vi har valgt å ikke sette oss noen mål, men ta en kamp av gangen, avslutter en spent hovedtrener Karl Magnus Andersen.