Andreas Johansen er 32 år, opprinnelig fra Tromsø, men flyttet til Rakkestad i 2022. Han er samboer med vår jentefotballansvarlig, Frida Lyshoel.

Spennende karriere

Andreas har en spennende karriere bak seg, og har levd av å være fotballtrener de siste 13 årene.

Han har vært trener i Tromsø, NTG i Tromsø, Fløya, Stabæk akademiet og toppserielaget for kvinner i Stabæk, Lillestrøm G16 og Vestre Aker. Han er nå tilknyttet Fotballprogresjon Østfold, et fotballakademi startet tilbake i 2007.

Jeg gleder meg veldig til å komme igang i Rakkestad, til å bli kjent med spillerne og klubben og til å bli en del av breddefotballen igjen, forteller Andreas.

Andreas er en ung og ambisiøs trener som er spesielt opptatt av å utvikle unge spillere, laget og fellesskapet. Flere av dagens unge toppspillere fra Norge har vært innom en eller flere av Andreas sine treninger.

Vi er veldig glade for at Andreas har takket ja til å være hovedtrener senior i 2024. Selv om han har vært i toppklubber i noen år, har han også erfaring fra breddefotball via Vestre Aker. Vi har tro på at han kan utvikle dette unge laget videre og overtar en god plattform fra den gode jobben Karl Magnus og Magnus har gjort denne sesongen, sier fotballeder Kåre Kristiansen.

Hvem som er med av spillerne og støttepersoner rundt laget er ennå ikke helt avklart, det jobbes det videre med.