Det var varmt tirsdag, noe også spillerne merket. Coach Andersen var på fra første stund og jaget sine spillere fremover. Det ga umiddelbart resultater da Ernad Kaplan, spiss for dagen, putta første gåll kun etter 3 minutter.

Resten av omgangen var i hovedsak vår, med mye balltrilling og noen halvsjanser. Kun egen sløvhet gjorde at Lisleby fikk et par meget gode sjanser, blant en som mesterlig ble reddet av Ben "De Gea" Nebilevicius.

Etter 40. minutter får Lisleby2 et rødt kort. Ernad er på vei gjennom og blir i stor fart felt av en Liselbyspiller. Kampens meget gode dommer Kenan Delic fra Sarpsborg fotballklubb dommer helt korrekt et rødt kort.

Nesten samme situasjon rett før pause. Denne gang et korrekt gult kort til en Lislebyspiller. Kaptein Magnus Næristorp var lei av å leke fotball, så han gikk frem på frisparket, ca 25 meter og litt til side for mål, klinker til i god, gammel Ronaldostil og kule fyker som en prosjektil i kassa. Den var deilig. Viktig å gå til pause med 2-0.

Andre omgang

Ernad og Per-Morten bytter i pausen og evigunge "McClair Elnes" tar likegodt skikkelig for seg og putter 3 gåller i andre. Med litt hell kunne det vært 2-3 til. Også Martin Jonsrud Kristiansen rekker å putte en gåll, få et gult kort og være involvert i et nytt rødt kort til Lisleby2 før han velfortjent får applaus når han byttes ut mot slutten av omgangen.

Store sjanser

Vi har mange store sjanser i kampen og det var et resignert bortelag som forsøkte å stå imot. Med litt mer ro i avgjørende øyeblikk kunne det blitt både 8 og 10 mål. Men for all del, 6 den rette veien skal man være fornøyd med.

Et lite øyeblikks sløvhet helt på tampen sikrer bortelaget en straffe og redusering til 6-1.

De vel 150 besøkte var godt fornøyd med hjemmelaget og ga god lyd fra seg gjennom hele kampen og når dommeren blåste av.

Fornøyd Skipper

Skipper på skuta, Karl Magnus Andersen var godt fornøyd med kampen.- En tung kamp i varmen, men vi var det beste laget. fikk latt mange av de unge spille og gi de nyttig kamperfaring, vi ville mest og har gode folk i avgjørende situasjoner. En deilig seier inn mot sommerferien, sier en fornøyd trener Andersen.

Høsten starter med 2 bortekamper

Mandag 14.08 kl 18.00 møter vi Idd på bortebane.

Fredag 18.08 kl 19.00 reiser laget til Selbak.

Første hjemmekamp for høstsesongen er torsdag 24.08 mot Idd.

Vi ønsker alle en riktig god sommer.

Rakkestads lag: Benjaminas Nebilevicius, Adrian Dalsjø, Magnus Næristorp, Niklas Svanskov. Nils Markus Schjerpen, Håkon Gunneng, Martin J. Kristiansen, Håvard R. Nilsen, Theodor S. Kartnes, Martin S. Solberg, Ernad Kaplan. Innbyttere: Per-Morten Elnes, Jonas Grønnern, Oscar H. Svanstrøm, Mads Bredholt, Johan Martin Evju, Peder Glosli, Vebjørn Syverstad.

Målscorere: Ernad Kaplan, Magnus Næristorp, Per-Morten Elnes (3), Martin Johnsrud Kristiansen.

Dommer: Kenan Delic (SFK),  AD1: Nysret Xhafa Fredrikshald), AD2: Leif Tommy Olsen (Hobøl).

Kort: Rakkestad (2 gule), Lisleby2 (1 gult, 2 røde).

Tilskuere: ca 150.