VIKTIG INFORMASJON

NB! Spillere i ungdoms-/junior- og seniorarrangementet må ha spilleberettigelse i Futsal for å delta, som FIKS-ansvarlig i egen klubb legger inn på den enkelte spiller. Dersom en spiller har spilt futsal for annen klubb tidligere, meldes det overgang på samme måte som i fotball.

Cupen er for lag med medlemskap i futsal forbundet og geografisk tilknyttet Østfold. Invitasjon sendes spesielt til alle klubber tilhørende Østfold fotballkrets.

Spilledager:

• Lørdag 2. mars
  • Søndag 3. mars

Vi har dessverre ikke hall kapasitet til alle. Derfor gjelder påmelding "FØRST TIL MØLLA". Om spillklassen er full blir laget satt på venteliste.

Praktisk informasjon:

Kampene spilles på hele håndballbaner med håndballmål. Det er 2 flater i Rakkestadhallen (og 1 flate i Degerneshallen ved behov).

Kamp avvikling: spilltiden er 1* 13 min og 3 kamper innledende for alle lag, før sluttspill.

Det spilles 4 kamper i timen.

Reglement: futsal regler i turneringen.

Futsal regler - Norges Fotballforbund

Spillform:  det spilles 5'er kamper - 4 utespillere + keeper, løpende bytter.

Antall spillere: anbefalt 7 spillere pr lag
Ball: tilpasset futsal ball
Dommere:  kretsdommere

Sluttspill: semifinaler, bronsefinale og finale.

Kampoppsett:
Kampoppsett er klart en uke før avspark turnering, endringer må påregnes frem til 2 dager før kampstart.

Lagsavgifter:
Det vil ikke være noe påmeldingsavgift til disse arrangementene, men det vil koste 100 kr for hvert lag å delta som et administrasjonsgebyr ved påmelding. Dette skal da dekke programmet som genererer kampene, slik alle klubber og lag får en god opplevelse ved at vi bruker samme system.

Denne betales ved påmelding - enten m/kort eller nettbank.
Påmeldingsbekreftelse kommer på e-post.
Påmeldingen er ikke gyldig før adm. kostnaden er betalt.
Trekking av påmeldte og godkjente lag må gjøres senest 19. februar. 2024.

Påmeldingsfrist: 19. februar 2024

Vi sender mer praktisk informasjon til lagledere/trenere, samt turneringsreglement senere.

VELKOMMEN TIL FUTSAL INNENDØRSSESONGEN 2024!

Kontakt:
Daglig leder Kristine Skjolden Rakkestad Idrettsforening