Anført av en meget opplagt Ernan Kaplan i tospann med Magnus Næristorp i midtforsvaret gikk gutta ut i hundre. Skipper Andersen jobbet minst like mye på sidelinjen, som til slutt ga resultater. I starten var det mest hard jobbing, tøffe dueller og få store sjanser. Etter hvert kobler vi grepet, spiller Kråkerøy2 ut av stilen, vinner flest dueller og er det klart beste laget gjennom hele kampen. Vi er så tøffe og gode at kampens gode dommer Terje Viggo Grefslie deler ut 3 gule og 1 rødt kort til gjestene.

Theo Kartnes dunker inn 1-0 i det 31. spilleminutt. En herlig gjenvinning på midten av krigeren Mats Grønnern ender på venstre kant. En nydelig ball over til andre siden blir tatt ned av ballettdanseren Kartnes. Han danser seg forbi et par motstandere og setter kula nydelig i mål.

Mål nummer 2 var kanskje enda mer spektakulært. For de som elsker god fotball fikk sikkert med seg Casemiros skåring i helga. Håkon sin var ikke særlig dårligere. I klynga innenfor 16-meteren tar han ned ballen med ryggen mot mål, vipper den litt opp og snur seg rundt og klinker den i kassa på volley.

I andre omgang fortsetter "krigen" på banen. Mange tøffe dueller, engasjement fra spillere, sidelinjen og publikum. Sjanser til begge lag, selv om vi har de fleste og de største. Kampen ebber ut uten flere skåringer og vi vinner en deilig, og veldig fortjent seier.

Heldigvis støtter publikum opp om gutta. Over 150 var på kampen, vi håper enda flere kommer tilbake etter dette. Neste hjemmekamp er mandag 5. juni kl 20.00 mot Drøbak/Frogn2.

Dagens RIF-gutt ble Ernan Kaplan. Vel fortjent, Han var en bauta i midtforsvaret.