Head Coach som det heter på svensk, Karl Magnus har sendt oss disse linjene:

Vi følte det noe urettferdig og ufortjent at vi ikke fikk med oss noe fra bortekampen mot Idd for 10 dager siden. Dette var nok til dels en motivasjon som ble brukt i inngang til kampen. Stemningen var god, og gutta var klare! Og for en kveld det skulle vise seg å bli! Innsatsen, kommunikasjonen og orientering var fokusområder. Idd er som kjent et lag som er bygd på rutine, mens vi derimot er det stikk motsatte.

Første omgang legger vi død! En omgang som bærer preg av at vi hverken får spilt oss ut bakfra, mangelfullt press, vinner sjeldent andre baller og etterlater store rom i mellomrommet. Men, innsatsen kan ingen ta fra oss til tross for at vi ligger under 1-2 med redusering av JK.

Innledningen av andre omgang fortsetter som første, og etter 10 min ca av andre omgang øker Idd sin ledelse. Spill - motspill er noe bedre etter scoringen faktisk, og med mer nøyaktighet så kunne vi straffet dem. Det skal forøvrig sies at forsvaret var meget bra i går, i tillegg til Ben i mål, som igjen viser at han har tatt steg!

Vi er nødt om til å hive innpå det vi har, og ikke lenge etterpå så reduserer Per Morten til 2-3, noe som er med i kåringen til årets mål. Nå har vi virkelig fått blod på tann! 10 min senere ca så får vi straffe som JK setter kontrollert i mål, og vips så har kampbildet endret seg.

Til tross for at Idd er farlig frempå flere ganger og gjør de byttene dem kan, så står vi i sammen og holder ut. Så skjer det som teller i seniorfotballen, nemlig mål. Og for et mål vi skal være vitne til! Samuel drar seg inn fra kanten og limer den opp i nettaket! For en snuoperasjon! Vi holder ut i tilleggstiden og tar med det en meget viktig seier!

Neste kamp er borte mot Rygge den 4/9. Håper flest mulig tar turen!