Det meldes om latter, spilleglede, forventninger og entusiasme for høstsesongen.

Våre verdier;   "åpen – raus – inkluderende – samlende – utviklende" forteller om en klubb som ønsker at alle skal være med så lenge som mulig og bli så gode som de selv ønsker det. Det er viktig å påpeke at det også er helt greit å ha fotball som en sosial arena og spille fordi vennene gjør det. Vi ser at våre baner blir en sosial møteplass hvor ballen ofte er med. Det varmer et fotballhjerte. God, gammeldags happing og løkkefotball ønskes velkommen på stadion.

Høstsesongen

De minste skal skal spille miniturneringer. Andre skal spille 5-er, 7-er, 9-er og 11-er ball. Både gutter og jenter. Noen spiller i breddeserier, andre i KM. Ønsker du oversikt over hvilke kamper som spilles på stadion, finner du de her: Dagens kamper - Norges Fotballforbund

RIF Fotball har stått sammen i koronapandemien siden mars 2020 og vi skal fortsatt være med på dugnaden hele veien inn.

Det vil være noen begrensninger fortsatt når vi starter opp. Blant annet må alle som kommer og ser kamper fortsatt registrere seg. God avstand mellom kohorter er også viktig.

Trenere, lagledere, styret og andre viktige støttespillere

RIF-familien er ganske stor. Foruten våre ca 300 aktive er det mellom 80 og 100 personer som ukentlig får hjulene til å rulle i denne flotte klubben. Hver og en er veldig viktig og gjør en kjempeinnsats. Takk til dere alle.

Sponsorer

Vi er veldig glade for å ha en så stor og bred gruppe av sponsorer og bidragsytere som er med oss i hverdagen. Mange er godt synlige på stadion og på draktene. Andre bidrar inn mot arrangementer eller i form av gaver. Vi håper vi ser dere på banen i høst for å se våre mange spillere i aksjon.

Seniorlaget

Årets seniorstall er en bred gjeng spillere fordelt godt mellom gammel og ung. Gledelig er det at Thomas Reinfjord og Emil Støten er tilbake i blått og hvitt. Begge vil bli viktige bidragsytere i en spennende sesong. Det spilles kun en høstsesong, men opprykk og nedrykk går som vanlig. Det blir derfor ekstra viktig å ta så mange poeng som mulig og være med fra første kamp.

I seniorstallen er det ca 30 spillere som, sammen med juniorspillere, skal spille både i 4. divisjon og 6. divisjon. Vi er veldig fornøyd med at spillere som har flyttet fra Rakkestad fortsatt vil spille for klubben.

Mange av spillerne våre er studenter og skoleelever, andre er i full jobb, flere i turnus. Likevel møter alle opp så ofte de kan og de fleste treninger er det godt over 20 mann i aksjon.

Lørdag 14. august kl 15.00 mot Råde i Råde Idrettspark braker det løs. Så følger kamp borte mot Lisleby lørdag 21.august kl 15.00. Første hjemmekamp er mot Tistedalen fredag 27. august kl 19.00. Denne kampen kan bli endret så følg med på plakat ved stadion eller våre Facebooksider Rakkestad Fotball

Dommere

Vi er så heldig å ha Jon Gunnar Olsen med oss som dommer også i 2021. Jon Gunnar har dømt fotball i en mannsalder og ble også kåret til årets dommer i Østfold for noen år siden. Han vil veldig gjerne ha med seg flere, så hvis det er noen som ønsker å prøve seg som dommer, ta kontakt med Jon Gunnar på telefon 40440499.

Fotballskole

Det blir fotballskole også i år Kaisa Storeheier og vår gode samarbeidspartner Norgeshus Bjørnstad Bygg AS har stålkontroll og vi gleder oss til å se mange barn i aksjon helgen 1. - 3. oktober.

Les mer om fotballskolen her

Håper å se deg

Vi gleder oss til å starte fotballsesongen nå og vi håper du tar turen til oss på et av Østfolds vakreste fotballanlegg.