Mads er en kjentmann i fotballmiljøet i Rakkestad, og Østfold. Han har vært engasjert i vår ungdomsavdeling i en årrekke, men har også flere sesonger på nakken som trener på seniornivå i Rif og Borgen. Mads har UEAF B-lisens.

Formålet med sportslig leder og sportslig utvalg

Formålet er å bidra til at klubbens spillere får et sportslig og sosialt tilbud tilpasset den enkeltes forutsetning og ambisjoner. Herunder ligger oppfølging av alle våre lag og dets trenere og ledere slik at vi sammen følger den blå tråden og utvikler gode Rif'ere, både gutter og jenter.

Rif fotball ønsker at klubben skal være et sted for sosialt nettverk, et sted å bygge god fotballkompetanse og en klubb spillerne tenker tilbake på som viktig for egen utvikling den dagen skoene legges innerst i skapet.

Fotball er så mye mer enn bare fotballkampen og treningene. Det skal fortsatt være vårt hovedmål og vi skal jobbe hardt for å utvikle egne gode spillere som kan ta klubben tilbake til Amedialigaen (4. divisjon). Fotball er også sosialisering, dannelse, et sted å være, et sted hvor vennskap bygges for resten av livet. Få tenker på kamper vunnet eller tapt når de blir eldre, de fleste tenker på garderobepraten, turneringer, vennskapet og tilhørigheten.

Trygghet og mestring går hånd i hånd, det skal vi utvikle i klubben vår, sammen med Mads og hans sportslige utvalg.

Sportslig leder

Sportslig leder får klubbens verdier, klubbhåndbok og sportsplan som styrende dokumenter.

Økt og god aktivitet for alle er en hovedmålsetting.

Utdannede og engasjerte trenere som hver dag sender spillerne hjem fra trening hvor de har mestret, fått utfordret seg, vært borti ballen mange ganger og hatt det artig er en hovedmålsetting.

Egne trenerkurs, utviklingstreninger og andre tiltak er andre viktige oppgaver.

Satsingen på jenter fortsetter. Vi trenger jentene i klubben, de er en stor ressurs på lik linje med guttene.

Vi gleder oss over at Mads nå tar tak og blir med å utvikler klubben for fremtiden.