Ansvar og oppgaver

Keeperansvarlig har totalansvaret for klubbens utvikling av keepere, i nært og godt samarbeid med de ulike lags trenere, jentefotballansvarlig og trenerkoordinator.
Keeperansvarlig skal ha en aktiv rolle på feltet og følge opp keeeperne i kamp og skal ha et hovedfokus på å forvalte de spillerne som har valgt seg rollen keeper. Som hovedregel skjer dette fra 12-13 års alderen.
Keeperansvarlig skal også ha et ekstra fokus på de eldste lagene og deres keepere, for å gjøre de teknisk, taktisk og robuste nok til å møte en kamphverdag til det beste for laget og klubben.
Keeperansvarlig skal, i samarbeid med trenerkoordinator gutter og jentefotballansvarlig, oppdatere klubbens sportsplan. Keeperansvarlig skal ha et fokus på keeperutvikling, med eget kapittel i sportsplanen.
Keeperansvarlig arrangerer keepercamp, keeperakademi, ekstratreninger, helgesamlinger etc på bakgrunn av keeperutviklingsplan denne har laget, og i nært samarbeid med aktuelle trenere og andre i klubben.
Keeperansvarlig lager et eget opplegg for keeperne på klubbens årlige fotballskole.

Gleder seg
Morten kom til klubben i 2021 og har med sitt engasjement, faglig dyktighet og tilstedeværelse vært en berikelse for klubben og ikke minst spillerne han trener. Vi gleder oss til å dra enda mer nytte av Morten sin kompetanse.
Morten selv sier han gleder seg veldig til å fortsette i klubben og ta fatt på nye og utvidede oppgaver. Han ser klar fremgang på de keeperne han har trent i 2021 og håper flere vil nyte godt av målrettet og god trening.