Sparta Sarpsborg FK

20. mai kl 19.00 kommer tidligere seniortrener i RIF Daniel Lubieniecki og vår tidligere keeperkjempe Tomasz Grabovski sammen med sitt lag Sparta Sarpsborg til stadion for å kjempe om 3 poeng.

Håper på storfest med 500 tilskuere

Først og fremst håper vi på stor fest på stadion med mange tilskuere, god stemning og en magisk ramme rundt kampen.

- RIF Fotball skal være et lag bestående i hovedsak av lokale gutter. Vi ønsker også andre spillere hjertelig velkommen så lenge de ønsker å bli en del av vår fotballfamilie. Se på Nilsen-brødrene. De er nærmest for rakstinger å regne. Vår rolle som klubb og som en del av lokalsamfunnet i Rakkestad er viktig, og vi ønsker at de yngre i klubben skal ha sunne, gode forbilder å se opp til. Da er Publikumskampen er glimrende mulighet for å både knytte sterkere bånd innad i klubben, samt bygge et økonomisk fundament som gir enda bedre rammer. Det vil hele fotballavdelingen tjene på, avslutter fotballeder Kåre Kristiansen.

500 tilskuere

Vi har bestilt godt vær og målet er å samle 500 tilskuere. Det er gratis inngang, vi fyrer opp i grillen og deler ut pølser og grillmat til alle sponset av Ringstad Kjøtt. Skolekorpset spiller og det blir konkurranser i pausen.

Trenger støttespillere

RIF Fotball har mange trofaste støttespillere som har vært med oss i mange år. Norgeshus Bjørnstad Bygg AS bidrar til fotballskolen, Marker Sparebank og Gjensidige sikret oss tribunen vår, Marker Sparebank, Rakkestad Energi, Mjørud, BT Stål, Kiwi, KM Bygg og Rakkestad Sogneselskap er draktsponsorer på alle våre 300 drakter. Prozo og Select er våre utstyrsleverandører. På stadion henger det mange skilt som viser at vi har nær 100 gode samarbeidspartnere. Vi håper selvsagt disse blir med og bidrar på publikumskampen, men vi ønsker veldig gjerne også andre bedrifter og privatpersoner velkommen til å støtte oss. Bidraget er valgfritt, vi ønsker alle bidrag velkommen.

Alle som bidrar får bedriftslogo med navn på en stor takkeplakat som vi stå godt synlig på stadion på kampdag. I tillegg vil vi nevne alle sponsorer i sosiale medier, Facebook, hjemmeside og liknende hvor vi oppfordrer alle til å støtte det lokale næringslivet.

Bra sesongåpning

A-laget åpnet denne sesongen med sterke 4-4 på hjemmebane mot opprykksfavoritt Kråkerøy. Vi ledet kampen helt til 3 minutter på overtid, så litt surt var det å ikke få med seg alle 3 poengene. Neste kamp endte med et litt flatterende 2-0 tap for Moss 2. Her spilte gutta en meget god bortekamp mot et sterkt Mosselag. Marginene var ikke helt på vår side. Vi kunne fort skårt både 1 og 2, men slapp dessverre inn 2 selv. Tredje kamp for sesongen ble en flott revansje av tapet for Tistedalen i cupkvalifisering til NM før påske. 4-1 tapet den gang ble snudd til seier 4-1. Vi hadde 2 gåller til i buret som ble avvinket for offside samt en rekke andre store sjanser. En god kamp av gutta som viser stigende form.

Det bor mye i dette laget. Det er en fin miks av nytt og gammelt og Ola og Mads jobber dag og natt for å få det beste ut av gjengen. Coaching i verdensklasse er ikke en underdrivelse i denne sammenhengen:-)