Det har lugget litt for seniorlaget i de 2 første kampene. 2-2 hjemme mot Rygge  og tap 1-0 borte mot Trosvik er under pari for denne friske gjengen. Det knyttet seg derfor stor spenning til denne kampen og hvordan laget ville fremstå.

Fra første avspark var det tydelig at alle var påskrudd. Det ble kjempet, løpt, kriget og duellert så vannspruten stod, over hele banen. Det var helt tydelig at denne kampen skulle vinnes.

De første 20 minuttene var jevne, så tok vi mer og mer over. Marting Søtorp Solberg var fint frempå en retur fra 6-7 meter og putta 1-0 etter 21 minutter. Like etterpå får en Rådespiller sitt andre gule og bortelaget må spille med en mann mindre i halvannen omgang. Da trodde nok de fleste at dette skulle gå veien, men Råde ga seg ikke. Med siste hodestøt i første omgang utlignet de og lagene gikk til pause med 1-1. Dette var et skikkelig slag i trynet for de fleste, men maestro Kalle Andersen roet hele laget ned og fortalte at dette var et lite feilskjær, et lite øyeblikks uoppmerksomhet. Det skulle ikke gjenta seg i andre omgang, fikk han laget sitt med på.

Og slik ble det. Det var som regel spill på en banehalvdel. Det tok litt tid før sjansene kom, men i tur og orden puttet kaptein Martin Johnsrud Kristiansen, Ernan Kaplan og Christian Karlsen det siste kvarteret slik at resultatet ble en komfortabel seier 4-1.

Kampen viste at det ikke finnes enkle kamper i 5. divisjon, at innstilling og moral må være på topp og at alle må kjempe sammen som et lag. Det har de vist så langt i 3 kamper og endelig fikk de lønn for strevet.

Bra jobba gutta!!